Diari d’hivern (5)
Papa, mama...
Ja m’ho deia el
pare, quan m’ensenyava a treballar les pells, que el pitjor de l’art són els artistes
i que el millor de la mecànica els mecànics.
La seva
afirmació, precisa com el tall d’un pelleter que només talla el cuir salvant la
llana com el que separa el gra de la palla, ha quedat demostrada aquests
darrers dies en l’entrega dels premis Gaudí i Goya de cinematografia i la
querella que ha rebut per un delicte d’odi en Jordi Perelló, un mecànic de Reus
que es va negar a arreglar-li un cotxe a un policia nacional a causa de l’actuació
del cos el passat 1 d’octubre.
En la gala del
cinema català hem vist una proliferació extensa de llaços grocs, en canvi, en els Goya
espanyols ni un. Es veu que les reivindicacions d’algunes feministes
embolicades en el vermell de la seva causa no tenen res a veure amb la
democràcia i els drets de les persones, o, en qualsevol cas, sí amb una visió
de tot plegat molt peculiar.
Potser, si se’m
permet el judici de valor, amb una que de facto es deu parèixer en la seva
lògica jurídica i moral a la llei que s’acaba d’aprovar a Polònia on es
prohibeix, sota amenaça de presó, qui vinculi el país amb l’Holocaust. Els
polonesos van ser també les víctimes, afirmen els legisladors, no pas els
botxins. Això em recorda moltes coses que m’explicaven els germans Kahn i els
nostres amics americans i grecs, en Levin, en Rathaus, en Samaras. I també amb
d’altres relacionades amb el franquisme i el secular nacional catolicisme
espanyol, coses que no diré, però sí una
pregunta que alguns fills faran, més aviat que tard, als seus pares: Papa, mama,
què veu fer vosaltres l’1 d’octubre?, on éreu aquell dia?
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Diario de invierno (5)
Papá, mamá...
Ya me lo decía papá, cuando me enseñaba a trabajar las
pieles, que lo peor del arte son los artistas y que lo mejor de la mecánica los
mecánicos.
Su afirmación, precisa como el corte de un peletero que sólo
corta el cuero salvando la lana como el que separa el grano de la paja, ha
quedado demostrada estos últimos días en la entrega de los premios Gaudí y Goya
de cinematografía y la querella que ha recibido por un delito de odio Jordi
Perelló, un mecánico de Reus que se negó a reparar un coche a un policía
nacional debido a la actuación del cuerpo el pasado 1 de octubre.
En la gala del cine catalán hemos visto una proliferación
extensa de lazos amarillos, en cambio en los Goya españoles ni uno. Se ve que las
reivindicaciones de algunas feministas envueltas en el rojo de su causa no
tienen nada que ver con la democracia y los derechos de las personas, o, en cualquier
caso, sí con una visión de todo ello muy peculiar.
Quizás, si se me permite el juicio de valor, con una que de
facto se debe parecer en su lógica jurídica y moral a la ley que se acaba de
aprobar en Polonia donde se prohíbe, bajo amenaza de prisión, quien vincule el
país con el Holocausto. Los polacos fueron también las víctimas, afirman los
legisladores, no los verdugos. Esto me recuerda muchas cosas que me contaban
los hermanos Kahn y nuestros amigos americanos y griegos, Levin, Rathaus, Samaras… Y también con otras
relacionadas con el franquismo y el secular nacional catolicismo español, cosas
que no diré, pero sí una pregunta que algunos hijos harán, más pronto que
tarde, a sus padres: Papá, mamá, ¿qué hicisteis vosotros el 1 de octubre?, ¿dónde
estabais aquel día?
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